Saturday, July 05, 2014

امرخیل: قربانی توطئه شدم، دادخواهی می کنم --- ضیاءلحق امرخیل، رئیس پیشین دارالانشاء کمیسیون انتخابات می گوید که او قربانی توطئه بعضی حلقات شده و برای رسیدگی به این موضوع دادخواهی می کند. --- آقای امرخیل که دیروز در کابل با خبرنگاران صحبت می کرد گفت: ̎دسیسه ها را افشا خواهم کرد، تمامی مدارک که علیه من منتشر شده جعلی است، از کمیسیون شکایات انتخابات می خواهم که قضیه را بی طرفانه بررسی کند.̎ او می گوید که برای تداوی به کشور امارات متحده عربی سفر کرده بود و قصد فرار از افغانستان را ندارد. پیشتر، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که امرخیل از کشور فرار کرده است و ممکن به کشور بریتانیا پناهنده شده باشد. یوسف نورستانی می گوید که فرار امرخیل از کشور نشان داد که او در تقلب دست دارد. بدنبال نشر فایل های صوتی منسوب به ضیاء الحق امرخیل از سوی تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله، آقای امرخیل از وظیفه خود کنار رفت. تیم عبدالله می گوید که کنار رفتن از وظیفه کافی نیست، کسی که در تقلب سازماندهی شده دست دارد، باید محاکمه شود. --- محاکمه؟ - ضیاء الحق امرخیل دیروز یک بار تاکید کرد که صدای نشرشده از او نیست و هرگونه ادعایی مطرح شده علیه خود را رد کرد. او گفت: "من در هیچ محکمهٔ دوسیه ندارم، نه ممنوع الخروج هستم این ها دسیسه هستند علیه من و بعضی ها به این موضوعات دامن می زنند." رئیس پیشین دارالانشاء کمیسیون انتخابات افزود که برخی چهره ها و حلقات خاصی علیه او دسیسه کرده اند تا او را بدنام کند. امرخیل می گوید که او تا آخر عمرش در افغانستان باقی خواهد ماند و قصد ترک کشور را هم ندارد. -- به گفته امرخیل شماری از مقامات محلی و مسوولان پولیس در تقلب روز انتخابات دست داشتند و او تلاش کرده است که جلو تقلب را بگیرد. او گفت که در فرصت مناسب این افراد را به مردم معرفی خواهد کرد. شماری از ناظران انتخاباتی می گویند که تقلب های گسترده ای در انتخابات ۲۴ جوزا صورت گرفته است. تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز می گوید که شبکه های در کمیسیون های انتخاباتی و حتی ریاست جمهوری به نفع رقیب او تقلب کرده اند. -- خبرگزاری بخدی

0 Comments:

Post a Comment

<< Home