Wednesday, May 16, 2018

سازمان ملل پارلمان افغانستان را 'بخشی از مشکل فساد' خواند

سازمان ملل متحد در گزارشی که به تازگی درباره فساد اداری در افغانستان منتشر کرده می‌گوید در یک سال گذشته با وجود تلاش‌های حکومت و بخش عدلی و قضایی (قوه قضائیه) این کشور، پارلمان افغانستان کاری برای مبارزه با فساد اداری انجام نداده است.

گزارش سازمان ملل متحد با عنوان "مبارزه افغانستان علیه فساد اداری؛ از استراتژی تا تطبیق" امروز (سه شنبه ۲۵ ثور/اردیبهشت) منتشر شد. این گزارش فساد در افغانستان را در دوره زمانی از جنوری/ژانویه ۲۰۱۷ تا اپریل/آوریل ۲۰۱۸را بررسی کرده است.

در گزارش یوناما ( دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان) آمده که "فساد در افغانستان عظیم، غیرانسانی و بی‌شرمانه است. حجم فساد و خیال آسوده کسانی که مرتکب آن می‌شوند از عواقب حقوقی، مالی و حتی رسوایی اجتماعی و اعمال نفرت انگیزشان، حتی کسانی را که واقع بینانه‌ترین دیدگاه نسبت به چالش‌ها در دولت‌سازی بعد از جنگ‌ها دارند، شگفت‌زده کرده است".

سازمان ملل در این گزارش می‌گوید شهروندان افغانستان مجبور هستند تقریبا در تمام جنبه‌های زندگی روزمره‌شان رشوه بپردازند و از عدم مساوات در فرصت‌های اقتصادی و شغلی در نتیجه "خویش‌خوری و واسطه بازی" گسترده رنج ببرند. - Read More

سازمان ملل پارلمان افغانستان را 'بخشی از مشکل فساد' خواند - 



0 Comments:

Post a Comment

<< Home