Tuesday, May 15, 2018

رئیس جمهور غنی: گروه‌ های افراطی از مکتب "امام ابو حنیفه" بی‌ خبر اند

رئیس جمهور غنی می‌گوید، گروه‌های افراطی که تلاش کشتار و ختم هویت تمدنی مسلمانان را می‌کنند، از مکتب امام اعظم بی‌خبر اند.
محمد اشرف غنی روز دوشنبه «۲۴ ثور ۱۳۹۷» در سمینار علمی و تحقیقی امام ابو حنیفه (رح) در کابل گفت که در حال حاضر گروه‌های افراطی برای از بین بردن هویت تمدنی مسلمانان تلاش می‌کنند و نیاز است تا عالمان دین روی عام ساختن مکتب امام اعظم (رح) و اهمیت ثبات به‌گونۀ جدی کار نمایند.

او افزود:
"ما هر روز در این خاک شهید می‌دهیم، پسران هم است، دختران هم است، ریش سفیدان هم است و جوانان هم است و این به‌خاطری است کسانی‌که مشغول فتنه اندازی استند از مکتب امام ابوحنیفه خبر نیستند وقتی که آن‌ها با افکار امام اعظم آگاه شوند، مجبور خواهند شد که دوباره فکر کنند، زیرا فکری را که آن‌ها دارند در مکتب امام اعظم جای ندارد."

آقای غنی گفت که در فقه حنفی انتحار و انفجار وجود ندارد و در آن دارالحرب و داراسلام به‌گونه واضح بیان شده‌است که هرگاه در مورد آن مطالعه شود، بسیاری از مردم بر کارهای‌شان از سر غور خواهند کرد.

این کنفرانس تحقیقی قبل از ماه مبارک رمضان از سوی عالمان افغان در مورد زنده‌گانی و پالیسی امام ابو حنیفه (رح) در حالی راه اندازی شده‌است که به‌گفتۀ آقای غنی افراطیت بخش‌های مختلف زنده‌گی مسلمان افغان را آسیب رسانده است.

در قطعنامه نشست عالمان دینی، حملات انتحاری در افغانستان حرام خوانده شده و در آن آمده‌است که مخالفت با صلح، مخالفت با احکام الهی می‌باشد.

فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف افغانستان در این نشست گفت که فقه حنفی یک نظام کامل است که با مراعات کردن آن بسیاری از مشکلات زنده‌گی حل می‌گردد. - Read More

رئیس جمهور غنی: گروه‌های افراطی از مکتب "امام ابو حنیفه" بی‌خبر اند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home