Saturday, May 19, 2018

شاهزاده هری کیست؟ - BBC Persian

شاهزاده هری، پسر کوچک چارلز و دایانا، شاهزاده و شاهدخت ولز، ششمین وارث پادشاهی بریتانیاست. فرزند دوم چارلز و دیانا ۳۳ سال پیش، روز ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۴ در بیمارستان سنت مری در محله پدینگتون لندن به دنیا آمد و ۲۱ دسامبر همان سال در کلیسای سنت جورج شهر ویندزور در غرب لندن توسط دکتر رابرت رانسی، اسقف اعظم کانتربری غسل تعمید داده شد.
نوه ملکه بریتانیا را همه به نام هری می‌شناسند اما اسم کاملش "هنری چارلز آلبرت دیوید ولز" است. بنابراین او رسما شاهزاده هنری ولز نامیده می‌شود. چندی پیش شایعه شده بود دوستان هری و محافظان اسکاتلندیاردی‌‌اش او را بین خودشان "اسپایک ولز" صدا می‌زنند. ( گفته می‌شد هری صفحه فیس‌بوکی با این نام برای خودش باز کرده و از طریق آن با دوستانش در ارتباط بوده است.) نام خانوادگی رسمی شاهزاده هری "مونت‌باتن- ویندزور" است. 

هری به همراه برادرش، شاهزاده ویلیام، همسر او، کاترین و سه فرزند آن‌ها در کاخ کنزینگتون لندن زندگی می‌کند.

پرنس چارلز روز ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل با دایانا اسپنسر ازدواج کرد. آن‌ها صاحب دو فرزند شدند: پرنس ویلیام ۲۱ ژوئن ۱۹۸۲ به دنیا آمد و پرنس هری روز ۱۵ سپتامبر ۱۹۸۴ متولد شد.

روز ۹ دسامبر ۱۹۹۲، جان میجر، نخست وزیر بریتانیا خبر تصمیم شاهزاده و شاهدخت ولز برای جدایی را رسما در مجلس عوام بریتانیا اعلام کرد. آن‌ها روز ۲۸ اوت ۱۹۹۶ از هم طلاق گرفتند. دایانا اما همچنان یکی از اعضای خانواده سلطنتی باقی ماند. او در کاخ کنزینگتون ماند و به برنامه‌های عام‌المنفعه و کارهای خیریه‌اش ادامه داد.

بعد از مرگ دایانا در تصادف رانندگی در پاریس در روز ۳۱ اوت ۱۹۹۷، چارلز به همراه دو خواهر دایانا برای بازگرداندن جسد او به لندن به فرانسه رفت. تا روز خاکسپاری جسد دایانا در کلیسای سلطنتی کاخ سنت جیمز نگه داشته شد. در روز خاکسپاری، شاهزاده ولز به همراه ویلیام ۱۵ ساله و هری ۱۲ ساله مسیر خیابان "مال" تا کلیسای وستمینیستر را پشت تابوت دیانا طی کردند. شاهزاده فیلیپ و ارل اسپنسر، برادر دیانا هم آن‌ها را همراهی کردند. - Read More

شاهزاده هری کیست؟ - 

شاهزاده بریتانیایی برای نخستین بار از مشکلات روحی خود در خانواده ..


0 Comments:

Post a Comment

<< Home