Sunday, April 19, 2015

روسای جمهور افغانستان و ایران بر گسترش روابط دو جانبه تأکید کردند

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز پس از عزیمت به شهر تهران در کاخ سعد آباد در حالیکه موتر حامل اش از سوی اسپ سواران بدرقه می گردید و سرود ملی افغانستان و ایران نواخته می شد، مورد استقبال رسمی داکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، قرار گرفت.
سپس روسای جمهور و هیات های عالی رتبه دو کشور طی ملاقات های دوجانبه در مورد گسترش روابط میان افغانستان و ایران در عرصه های مختلف به شمول مسایل منطقه ای و سایر موضوعات مورد علاقه، بحث و مذاکره نمودند.
رئیس جمهور ایران ضمن خوش آمدید به رئیس جمهور غنی و هیات همراه اش گفت که امید است مذاکرات امروزی باعث توسعه بیشتر روابط میان دو ملت گردد.
وی با اشاره بر اینکه مردمان افغانستان و ایران از قرن ها بدینسو در کنار همدیگر زنده گی کرده اند، گفت که ما باید نزدیکی و اتحاد این دو ملت را بیشتر سازیم.
داکتر روحانی مراتب تاثر خود را بخاطر کشته شدن مردم بی گناه افغانستان در جریان حوادث تروریستی ابراز کرد و از همکاری کشورش با افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم  اطمینان داد.
وی با اشاره بر اینکه امنیت افغانستان باعث امنیت منطقه می گردد، گفت که هر دو کشور باید همکاری های اطلاعاتی شانرا در زمینه مبارزه با باندهای خطرناک بیشتر سازند.
رئیس جمهور ایران گفت  که افغانستان و ایران علاقمند اند تا همکاری های شانرا در عرصه های اقتصاد، معادن، صنعت و تجارت گسترش دهند و مسیر ترانزیتی بندر چابهار به زاهدان وصل نمایند.
در مقابل محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از استقبال و پذیرایی گرم هیات عالی رتبه افغانستان و ارادهء مقامات جمهوری اسلامی ایران بخاطر همکاری های درازمدت، میان مدت و کوتاه مدت با افغانستان، تشکری کرد.  Read More

0 Comments:

Post a Comment

<< Home