Thursday, December 14, 2017

تیلرسن: علایق پاکستان با تروریستان به بهای خاکش تمام می‌شود

ایالات متحده، پاکستان را هشدار داد که اگر روابط خود را با گروه های دهشت افگن که در داخل آن کشور فعالیت می کنند و از لحاظ "وسعت و نفوذ" در حال رشد اند قطع نکند، ممکن اسلام آباد کنترول قلمرو خود را از دست دهد.

ریکس تیلرسن، وزیرخارجۀ امریکا گفت "می خواهیم با پاکستان کار کنیم تا دهشت افگنی را در داخل خاک آن کشور نیز از بین ببریم، اماپاکستان باید روند تغیر روابط خود را با شبکۀ حقانی و سایر گروه ها آغاز کند."

پاکستان همواره از جانب کشور همسایه اش افغانستان و در این اواخر مقامات امریکایی به حمایت و پناه دادن گروه های دهشت افگن به ویژه شبکۀ حقانی در خاک آن کشور متهم شده است؛ ادعای که همواره پاکستان آن را رد کرده است.

آقای تیلرسن افزود "پاکستان به بسیاری سازمان های دهشت افگن اجازه داده تا در داخل قلمرو آن کشور پناهگاه های امنی داشته باشند و وسعت و نفوذ آن سازمان ها در حال افزایش است."

وزیرخارجۀ ایالات متحده در واشنگتن گفت که او به رهبران پاکستانی هشدار داده است که گروه های دهشت افگن ممکن توجه شان را از کابل برگشتانده و تصمیم بگیرند اسلام آباد یک هدف بهتر برای شان باشد.

تاکنون حکومت پاکستان رسماً به این اظهارات وزیر خارجه تیلرسن واکنشی نشان نداده است، اما یک مقام ارشد حکومت پاکستان در صحبتی با صدای امریکا، این ادعاها را رد کرده و آن را بی اساس خوانده است. - Read More

تیلرسن: علایق پاکستان با دهشت افگنان، به قیمت خاکش تمام می شود

0 Comments:

Post a Comment

<< Home