Thursday, October 12, 2017

درصد اطفال محروم از مکتب در افغانستان را دختران تشکیل می‌دهند ۷۵

مقام‌ها و نماینده یونیسف در کابل به مناسبت روز بین‌المللی کودک دختر به مشکلات دختران به خصوص در بخش تعلیم و تربیه اشارت کردند. براساس آمار حکومت افغانستان، حدود دو سوم کودکان محروم از مکتب را دختران تشکیل می‌دهند.

مقام‌ها در حکومت افغانستان می‌گویند ۵۰ درصد مکاتب در افغانستان ساختمان ندارند و در نتیجه آن بیشتر دختران از درس و تعلیم باز می‌مانند. ۷۰ درصد دختران پیش از این که تا صنف دوازدهم برسند، به دلیل فشارهای خانوادگی و رسوم محلی مکتب را ترک می‌کنند.

حکومت افغانستان می‌گوید به منظور دسترسی بیشتر دختران به تعلیم و تربیه قرار است در چهار سال آینده ۳۰ هزار معلم زن برای تدریس در مکتب‌های دخترانه استخدام شوند.

خانم دنیز مسئول ارتباطات صنوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در این برنامه گفت: «آموزش دختران در افغانستان در خطر است. ۷۵ درصد از ۳.۵ میلیون کودک که از مکتب محروم هستند را دختران تشکیل می‌دهند. تفاوت جنسیتی بسیار زیاد است.»

این مسئول یونیسف تاکید کرد که حکومت افغانستان باید جلو فساد در معارف را بگیرد زیرا در نتیجه فساد، فرصت‌های بزرگ شغلی و تعلیمی از دختران گرفته می‌شود. او افزود که دختران در افغانستان از ناامنی و جرایم جنسی رنج می‌برند. - Read More

 درصد اطفال محروم از مکتب در افغانستان را دختران تشکیل می‌دهند - dw۷۵

0 Comments:

Post a Comment

<< Home