Tuesday, August 22, 2017

راهبرد جدید آمریکا: استقبال افغانستان؛ انتقاد چین

اعلام استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان، واکنش‌های زیادی به دنبال داشت که بیشتر آن مثبت بوده است.

دونالد ترامپ دوشنبه‌شب(۳۰ اسد/مرداد) در یک سخنرانی خطاب به مردم آمریکا راهبرد تازه خود را اعلام کرد و گفت ادامه مبارزه با تروریسم، کمک به دولت افغانستان و عدم تعیین جدول زمانی برای این مبارزه را در دستور کار دولت آمریکا قرار می‌دهد.

این استراتژی همچنین بر اعمال فشار بر پاکستان برای از بین بردن "پناهگاه‌های امن تروریستی" در خاک خود و مبارزه با تروریسم و تشویق هند برای کمک به تامین امنیت در منطقه و همکاری با دولت افغانستان تاکید می‌کند.

مقام‌های دولت افغانستان به‌طور کلی از این استراتژی استقبال کرده‌اند. محمداشرف غنی، رئیس جمهوری از دونالد ترامپ تشکر و قدردانی کرده است. دفتر آقای غنی ابراز امیدواری کرده که این استراتژی زمینه بهبود زیرساخت‌های امنیتی و اقتصادی افغانستان را فراهم کند.

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان که صبح امروز سه‌شنبه ۳۱ اسد/مرداد به ولایت جنوبی قندهار سفر کرده، گفته که آمریکا برای همسایه افغانستان پیام واضحی داده که دیگر نمی‌تواند به افراد و گروه‌های تبهکار پناه بدهد.

او افزود که پیام افغانستان نیز به پاکستان این است که با این کشور صلح پایدار می‌کند، اکنون پاکستان باید به ندای صلح افغانستان لبیک گوید تا افغانستان به ثبات برسد. - Read More

راهبرد جدید آمریکا: استقبال افغانستان؛ انتقاد چین - BBC Persia

0 Comments:

Post a Comment

<< Home