Monday, July 11, 2016

سران ناتو بر ادامه ماموریت افغانستان تا ۲۰۲۰ توافق کردند

سران ناتو در دومین روز نشست خود در وارسا/ورشو توافق کردند تا شمار نیروهای این سازمان در افغانستان را تا سال ۲۰۱۷ در سطح کنونی نگه دارند و تا سال ۲۰۲۰ سالانه ۴.۵ میلیارد دلار به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کنند.
در حال حاضر ۱۳ هزار سرباز ناتو که بیشترشان آمریکایی اند، در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان حضور دارند و ینس اشتولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز اعلام کرد "ناتو تا زمانی که نیاز باشد، در افغانستان حضور خواهد داشت."

او گفت: "دلیلی وجود ندارد که در مورد زمان پایان این ماموریت گمانه‌زنی کنیم. چیزی را که ما امروز شاهد بودیم، تعهد دراز مدت ناتو در قبال افغانستان است."

هزینه نیروهای امنیتی افغان سالانه ۵ میلیارد دلار است که براساس نتایج نشست امروز، ۳.۵ میلیارد دلار را آمریکا، ۱ میلیارد دلار را دیگر کشورهای عضو ناتو و ۵۰۰ میلیون دلار را هم دولت افغانستان فراهم می‌کند.

این در حالی است که گفته می‌شود هزینه ماموریت نیروهای ناتو در افغانستان سالانه به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد.

براساس اعلامیه نشست ورشو، ناتو نیز در برابر کمک‌هایش از دولت افغانستان خواهان اصلاحات در نهادهای امنیتی این کشور است.

در این اعلامیه آمده که دولت افغانستان باید اصلاحات در زمینه ریشه‌کن ساختن فساد، ایجاد شفافیت و حسابدهی و تقویت توسعه اقتصادی را پی‌گیری کند و اقدامات بیشتری را برای حفاظت از کودکان، حقوق بشر و حقوق زنان انجام بدهد. - Read More at the BBC

سران ناتو بر ادامه ماموریت افغانستان تا ۲۰۲۰ توافق کردند


دبیر کل ناتو: غیر از آمریکا، سالانه یک میلیارد دلار تعهد ... 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home