Tuesday, April 26, 2016

حامد کرزی: امریکا آنچه را باید انجام می داد انجام نداده است Deutsche Welle

حامد کرزی در همایش رسانه های اوراسیا در آستانه پایتخت قزاقستان به شرکت کنندگان درمورد اوضاع کشورش معلومات ارائه می کرد. گوینتر کنابه از رادیو دویچه وله در مورد مشکلات کنونی این کشور با وی مصاحبه ای انجام داده است.
کرزی: خب، دلیل ادامه ناامنی واضح است، دلیل آن تداوم مداخله در افغانستان است، دلیل آن اینست که مداخله از جانب پاکستان کاهش نیافته است، دلیل آن تداوم پناهگاه ها در پاکستان و تداوم آمدن افرادی از آنجا به افغانستان برای انجام دادن چنین عملیاتی است.

دلیل دیگری که به عین اندازه اهمیت دارد اینست که ایالات متحد امریکا و متحدانش به آنچه در پاکستان اتفاق می افتد توجه نمی کنند، به پناهگاه ها توجه نمی کنند و بنابراین اقدامی برای جلوگیری صورت نمی گیرد. متاسفانه به جای آن در داخل افغانستان، در قریه های ما عملیات می شود و این اوضاع را برای ما خرابتر می گرداند.

بنا براین، موجودیت پناهگاه ها و فقدان عمل ایالات متحد امریکا و دیگران برای متوقف گردانیدن آن موجب آنست. افغانستان در موقعیتی نیست که در آنسوی مرز کاری انجام دهد، این اعمال را متوقف گرداند ویا کدام اقدام سیاسی کند. این وظیفه ایالات متحد امریکاست، زیرا هدف وی از آمدن به افغانستان همین است و همچنان به دلیل آنکه به افغانستان در موافقتنامه مشارکت استراتژیک و موافقتنامه امنیتی دو جانبه چنین وعده نموده است. اما آن ها این کار را نکردند.

دویچه وله: شما اشارت کردید که ایالات متحد امریکا نقش مهم در افغانستان بازی کرده و هنوز بازی می کند، زیرا قوی ترین نیروی نظامی در آیساف بوده و هنوز نیروهای ویژه امریکایی در افغانستان دست به عمل می زنند. با اینهم شما نسبتاً با شدت از واشنگتن انتقاد می کنید، چرا؟

کرزی: به دلیل این لغزش ها، به دلیل این بی عملی در جایی که می بایست دست به عمل بزند. و به خاطر اقدامات خشونتبار بسیار شدید در جاهایی که نباید دست به عمل بزند.

به طور مثال آن ها کاری در پاکستان برای متوقف گردانیدن رشد و حمایت از افراط گرایی و تروریسم و فرستادن آن به افغانستان انجام نمی دهند. بیشتر به آن ها( پاکستان) با منابع پولی کمک می کند. در حالی که در افغانستان، جایی که افراطیت نبود و نیست، در جایی که تروریسم از خاکش نشأت نمی کند، آن ها به خانه های مردم می روند، مردم را بازداشت می کنند، آن ها را به زندان می افگنند و این دلیل مایوسیت و خشم در درون افغانستان می گردد.

به نام تروریسم، این یک برخورد و سیاست غلط است که موجب تخریب و ویرانی قریه های افغانستان و مردم ملکی می گردد و سیاستی است که به تدارک کنندگان ترور در آن سوی مرز پاکستان مکافات می دهد. - Read More at DW

حامد کرزی: امریکا آنچه را باید انجام می داد انجام نداده است ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home