Monday, April 25, 2016

رئیس‌جمهور افغانستان از احتمال شکایت از پاکستان به شورای امنیت خبر داد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان که امروز، یکشنبه ششم ثور (اردیبهشت) در یک نشست فوق العاده با نمایندگان هردو مجلس شورای ملی این کشور صحبت می‌کرد، اعلام کرد که خواست مردم افغانستان از دولت این است که کابل به دلیل حمایت پاکستان از مخالفان، به شورای امنیت سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌الملی از پاکستان شکایت کند.
او گفت که اگر تغییری در رفتار پاکستان دیده نشود، مجبور است که به این خواست تن دهد.

آقای غنی که در این سخنرانی خط مشی جدید دولتش را در ارتباط به طالبان، روند صلح و رابطه افغانستان با پاکستان توضیح می‌داد، از طالبان به عنوان گروه تروریستی نام برد و از برخورد جدی‌تر دولت با این گروه به شمول احتمال اجرای حکم اعدام شماری اعضای زندانی آن خبر داد.

اگر چه آقای غنی در ادامه سخنرانی‌اش از داعش، القاعده و شبکه حقانی و برخی از گروه طالبان به عنوان دشمنان افغانستان نام برد.

او توضیح داد که مردم افغانستان انتظار دارند که ادامه میزبانی، تجهیز و تسهیل فعالیت گروه‌های تروریستی مخالف مردم افغانستان در خاک پاکستان، در تناقض با منشور و مصوبات سازمان ملل متحد‌ است. برمبنای اصل عدم حمایت از گروه‌های تروریستی بر علیه کشور ثالث، دولت افغانستان می‌تواند به شورای امنیت سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی شکایت کند.
آقای غنی ادامه داد که "این انتظار را به جا می‌دانیم و هرگاه چنین تغییری دیده نشود، ما ناگزیر خواهیم بود، علی رغم آرزوها و تلاش‌های برای شکل‌دهی به همکاری‌های منطقه‌ای با مراجعه به شورای امنیت ملل متحد به اقدامات جدی دیپلوماتیک متوسل شویم." - Read More, BBC

رئیس‌جمهور افغانستان از احتمال شکایت از پاکستان به شورای ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home