Monday, November 30, 2015

BBC Persian - فهرست دارایی رئیس جمهوری افغانستان اعلام شد

اداره عالی مبارزه با فساد اداری فهرست داراییهای محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان، را نشر و اعلام‌ کرده که آقای غنی و رولا غنی، همسر او، ۳۲۰ میلیون افغانی (حدود ۴.۷ میلیون دلار) دارایی منقول دارند که از فروش جایداد (اموال) اجدادیشان در لبنان و آمریکا بدست آورده‌اند.

بیشتر دارایی آقای غنی و رولا غنی براساس اطلاعات اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان، مشترک است. زیورآلات به خانم رولا تعلق دارد که توسط پدرش در سال ۱۹۷۰ به وی هدیه داده شده و ارزش کنونی آن بالغ بر ۳.۱ میلیون افغانی (بیش از ۴۶ هزار دلار) می‌شود.

علاوه برآن یک منزل به مساحت ۴ جریب و ۳۰۰ متر در منطقه دارالامان در غرب کابل به نام آقای غنی ثبت شده که خودش از فردی بنام عین‌الدین در سال ۱۳۸۲ به قیمت ۲۵ میلیون افغانی(حدود ۳۷۳ هزار دلار) خریده که ارزش کنونی آن به ۳۵۰ میلیون افغانی (۵.۲۲ میلیون دلار) افزایش یافته است. این پول از فروش جایداد او در آمریکا تامین شده است.

خانم غنی نیز یک آپارتمان در واشنگتن دارد که ارزش آن ۲۲ میلیون افغانی ( حدود ۳۲۸ هزار دلار) است و پول آن از حقوق بازنشستگی‌اش تامین شده‌ است.

آقای غنی از سال ۱۳۸۵ رئیس نهاد مدیریت دولت در آمریکا بوده که ماهانه ۱.۲ میلیون افغانی (حدود ۱۸ هزار دلار) حقوق دریافت می‌کرده است. او از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۳ رئیس کمیسیون انتقال امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغان بوده، که به صورت افتخاری کار می‌کرده و حقوقی دریافت نکرده‌ است.
آقای غنی و خانمش بیش از ۷۱ هزار دلار سرمایه نقد در بانک دارند که از حقوق بازنشستگی و کرایه آپارتمانشان در آمریکا جمع‌آوری کرده‌اند.

رئیس جمهوری افغانستان ۸ خودرو شخصی دارد که قیمت آنها به بیش از ۱۰۲ میلیون افغانی (بیش از ۱.۵ میلیون دلار) می‌رسد.

آقای غنی و خانم رولا ۷ هزار جلد کتاب دارند که در کابل و بیروت ،پایتخت لبنان، نگهداری می‌شوند. ارزش این کتابها ۱.۲ میلیون افغانی (حدود ۱۸ هزار دلار) ذکر شده که از حقوق خودشان در مدت ۴۰ سال گذشته خریداری کرده‌اند.

آقای غنی ۱۲۲۰ جریب زمین و باغ در کابل و ولایت لوگر در جنوب کابل دارد که از پدرش به ارث مانده‌است. خانم رولا نیز ۶۰ جریب باغ در لبنان دارد که میان او و دو برادر و خواهرش مشترک است. قیمت این جایدادها نیز بین ۳۲۰ (بیش از ۴.۷ میلیون دلار) الی ۶۴۰ میلیون افغانی ( بیش از ۹.۵ میلیوان دلار) اعلام شده‌است.

آقای غنی عضو شرکت تحقیقاتی در آمریکا است که ۴.۵ میلیون افغانی (بیش از ۶۷ هزار دلار) در آن سهم دارد.

رئیس جمهوری افغانستان ماهانه ۲۶۶ هزار افغانی (حدود چهار هزار دلار) حقوق بازنشستگی خود را از بانک جهانی می‌گیرد. ۴۸۷ هزار افغانی (بیش از هفت هزار دلار) نیز از دولت افغانستان حقوق دریافت می‌کند. خانم رولا غنی نیز ۱۶۵ هزار افغانی (بیش از ۲۴۰۰ دلار) ماهانه از کرایه آپارتمانش در آمریکا بدست می‌آورد. - Read More at BBCnews

فهرست دارایی رئیس جمهوری افغانستان اعلام شد -


 فهرست دارایی عبدالله عبدالله اعلام شد -

0 Comments:

Post a Comment

<< Home