Monday, September 21, 2015

اشرف غنی: شهر کابل را طوری می‌سازیم که مایه افتخار افغان‌ ها

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که برنامه ثبت ساختمان ‌های غیررسمی در کشور آغاز می ‌شود. او گفت همه شهر های افغانستان از طریق قمر مصنوعی بررسی شده و نشان می ‌دهد که کابل بیشترین جمعیت را در خود جا داده است. آقای غنی گفت، شهر کابل از وضعیتی که دارد تغییر خواهد کرد. این در حالیست که کابل به یکی از شهر های بی نظم تبدیل شده است. در حال حاضر 70 درصد این شهر به صورت غیرپلانی ساخته شده و تطبیق پلان های شهری در آن تقریبا ناممکن است.

رئیس جمهور افغانستان گفت که برنامه ثبت این ساختمان ها بعد از عید قربان رسماً آغاز خواهد شد. یو ان هبیتات یا اداره اسکان بشری سازمان ملل متحد وظیفه ثبت ساختمان‌ های افغانستان در شهر ها را به عهده گرفته است. این اداره به همکاری نهاد های دولتی، تحقیقی را در مورد جایداد های غیررسمی انجام داده است. رئیس جمهور غنی روز دوشنبه در برنامه ارایه گزارش ارزیابی شهر های افغانستان گفت، بخشی از وزارت‌ خانه‌ ها در شهر کابل به منطقه دارالامان منتقل خواهند شد. آقای غنی گفت، شهر های افغانستان به دلیل غیرپلانی بودن سبب هرج و مرج شده است: «این تحقیق تثبیت می کند که برای چند دهه است که ما با فقدان پالیسی منظم شهری روبرو بوده ایم. چون پالیسی نبوده ساختمان های غیرپلان شده به اکثریت تبدیل شده و شهر های ما بجای این که محرک اقتصاد و جایداد با ثبات باشد به هرج و مرج دچار هستند.»

اشرف‌غنی می‌ گوید که ابتدا وزارت ‌خانه ‌های منتقل خواهند شد که بودجه دارند. او افزود، وزارت‌ خانه ‌هایی که بودجه ندارند با استفاده از جایداد های شان در داخل شهر، مکان جدیدشان را در ساحه دارالامان می ‌سازند. رئیس جمهور افغانستان گفت هیچ وزارت خانه حق ندارد زمین اش را بفروشد. او افزود که اگر صد جریب زمین در دارالامان فروخته شود، با همین پول تمام منطقه دارالامان آباد خواهد شد. غنی گفت که در هر ماه شانزده هزار مسکن ثبت خواهد شد: «بعد از عید ثبت ساختمان های غیررسمی آغاز می شود. در هر ماه حدود شانزده هزار مسکن تثبیت خواهد شد. این تثبیت به ما اجازه می دهد که تمام جایداد های شهری ما به جایداد های شرعی مبدل خواهد شد.» - Read More at dw

اشرف غنی: شهر کابل را طوری می‌سازیم که مایه افتخار افغان‌ ها

0 Comments:

Post a Comment

<< Home