Sunday, September 20, 2015

اشرف غنی: به فضل خدا کاملا خوب هستم - طلوع نیوز

رئیس جمهور اشرف غنی امروز در یک گفت ‌و گوی اختصاصی با طلوع نیوز گفت که صحت من فضل الله خدا کاملأ خوب است.
وی اظهار داشت: "کسی که روزانه ۱۴ ساعت کار می کند، امید است که صحتش خوب باشد و اگر ضرورت باشد حاضریم یک گزارش واضح صحی برای تمام ملت ارائه شود."

عالیترین مقام سیاسی کشور ادامه داد: "من حاضر هستم که هر داکتری را که طلوع سرش باور داشته باشد و رسانه ‌های دیگر سرش باور دارند، لطفأ انتخاب کنید تا یک روز را با من سپری کند و یک بررسی از من انجام دهد." غنی خاطرنشان کرد: "زندگی، زندگی کاری است، چون در اینجا زندگی شخصی وجود ندارد، نقطۀ خوب این است که امکانات تکنالوژی را پیدا کرده‌ایم که با تمام قول اردو های افغانستان، با تمام ولایت‌ های افغانستان ارتباط مستقیم داشته باشیم، رفت و آمد روزانه‌ی معلومات‌ و اطلاع داشتن از اوضاع حاکم به ما در پیدا کردن راه‌ حل ‌های مشکلات مملکت کمک می‌کند."

غنی ادامه داد: "با تفرقه هیچ چیزی انجام داده نمی‌ توانیم. ملت ما در تاریخ ۵ هزار ساله نشان داده است که هر وقت متحد بوده کار های بسیار بزرگ را انجام دادهاند." رئیس جمهور تصریح کرد: "ضرورت است که ما از تجربه‌ی بسیار درازمدت خود و دنیای معاصر درس بگیریم." عالی ترین مقام سیاسی کشور تأکید کرد: "ایجاد حکومت وحدت ملی در منطقه و دنیا به یکی از شاخص‌ های سیاسی افغانستان تلقی شده و امید است ملت نتایج این را به صورت محسوس ببیند."

غنی در رابطه با موضوع امنیت و بیکاری تأکید کرد: "من از خاطر این انتخاب نشده‌ام که عوام فریبی کنم بل از خاطر این انتخاب شدم که مسایل بنیادی افغانستان را با اجماع سیاسی، با مذاکره و تدبیر حل کنم." وی افزود: "ما سه انتقال بنیادی روی دست داشتیم که در هر مملکت دیگر هر کدام آن موجب مشکلات می‌ شود، اول مسئله‌ی امنیت، سال گذشته قوای بین‌المللی زیادتر از ۱۰۰هزار سرباز در افغانستان حضور داشتند و همراه شان حداقل ۴۵۰ قراردادی ها بودند که این ها را تقویت می کردند، آنان از یک سو در استعمال قوه مستقیم نقش داشتند و از سوی دیگر تأثیر اقتصادی زیادی داشتند." - Read More

0 Comments:

Post a Comment

<< Home