Thursday, February 26, 2015

. سردی زمستان و زندگی در خیمه‌های سرد و نمناک - Deutsche Welle

برفباری ها و سردی های اخیر دشواری های زندگی برای بیجاشدگانی که در زیر خیمه ها و خانه های نمناک زندگی می کنند، بیشتر کرده است. کودکان و کهن سالان از سرمای زمستان در این خیمه ها رنج می برند.

کودکان این خانواده ها در حالی که از لباس های گرم زمستانی محروم اند در هوای سرد و در بین گل و لای این خانه ها مصروف بازی اند. بسیاری این کودکان تنها یک لباس نازک به تن دارند و از شدت سرما می لرزند. گشت و گذار زنان و کودکان در کوچه های گل آلود، دشواری دیگر این خیمه نشینان است.

بخاری های چوبی و زغالی برای گرم کردن این خیمه ها استفاده می شود اما برخی از خیمه نشینان حتا توان خرید زغال و چوب را هم ندارند. برف باری ها و باران های دو روز اخیر در کابل، این خیمه ها را نمناک تر کرده و حرارت بخاری ها نمی تواند خیمه نشینان را از سرما و نم حفاظت کند.

وقتی از کودکان می پرسم در سرمای زمستان چه مشکلی دارند همه سروصدا راه می اندازند و از سردی زمستان شکایت می کنند: «ما کرتی نداریم، ما بوت نداریم، بسیار یخ است.»

بسیاری باشندگان این خیمه ها می گویند در نتیجه باران های اخیر، در خیمه های شان آب سرازیر شده و زندگی را مشکل تر کرده است. جمشید یکی از این خیمه نشینان گفت: «وضع خوبی نداریم، برف و باران زیاد خانه ها را چپه کرده و در خانه آب درآمده، هیچ چیز نداریم همه چیز تر شده است.»

کودکان این خانواده ها مجبور اند روزانه کوچه به کوچه به دنبال خریطه های پلاستیکی و پارچه های چوب و زغال سنگ بگردند تا بتوانند حداقل شب های سرد زمستان را با گرمی سپری کنند.  Read More 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home