Monday, December 29, 2014

مأموریت رزمی نیروهای ناتو در افغانستان پایان یافت

در یک مراسم رسمی که امروز در مقر فرماندهی نیروهای ناتو در کابل برگزار شد، مأموریت رزمی نیروهای ایساف به رهبری ناتو رسما پایان یافت و بعد از این نیروهای ناتو مستقر در افغانستان فقط در آموزش نیروهای افغان مشارکت خواهند کرد و نقش آنان حمایتی خواهد بود.

در مراسم امروز ژنرال جان کمپ‌بیل، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از فداکاری‌های نیروهای افغان و نیروهای تحت فرمانش ستایش کرد.

او در ادامه تاکید کرد که نیروهای افغان چالش های زیادی را در آینده پیشرو خواهند داشت که پیروزی از نیروهای افغان است.

قرار بود این مراسم در اول ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار شود ولی سه روز زودتر از زمان تعیین شده دایر شد.
آقای کمپ بیل، در این مراسم شروع ماموریت جدید نیروهای امنیتی افغان را فصل جدیدی در تاریخ این کشورخواند و به ادامه همکاری با نیروهای افغان تاکید کرد.

او افزود که زمان آن است که دشمنان افغانستان به خواست رئیس جمهور غنی احترام گذاشته، سلاح‌شان را به زمین گذارند، به روند صلح بپیوندند و به بازسازی افغانستان کمک کنند.

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفت که در ۱۳ سال گذشته نیروهای ناتو در کنار نیروهای افغان جنگیدند و فداکاری کردند در ماموریت جدید نیز این نیروها همراه با نیروهای افغان خواهند بود.

او تاکیدکرد که راه بازگشت به روزهای تاریک و گذشته وجود ندارد و نیروهای ناتو و افغان میدان را برای مخالفان خالی نخواهند گذاشت.  More at BBC

چرا آمریکا دیگر طالبان را دشمن نمی‌داند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home