Saturday, November 29, 2014

پاپ: مذاکره میان ادیان میتواند افراطیت را ادر جهان از بین ببرد - رادیو آزادی

رهبر کاتولیک های جهان می گوید، مذاکره میان ادیان می تواند باعث از بین بردن افراطیت از جهان شود. پاپ فرانسیس دیروز طی یک سفر سه روزه وارد ترکیه شد و در نخستین سخنرانی که در قصر ریاست جمهوری آن کشور در حضور رجب طیب اردوغان داشت، گروه تندرو دولت اسلامی را محکوم کرد. پاپ فرانسیس گفت، با تعصب و بنیادگرائی و نیز هراس افگنی های بی منطق که به سوء تفاهم و تبعیض دامن می زند، باید با همبستگی تمام معتقدان برخورد شود. وی هم چنان افزود، نیاز به حاصل کردن اطمینان است که تمام مسلمانان، یهودیان و عیسویان از حقوق یکسان برخوردار بوده و احترام شوند.

پاپ فرانسیس اقدامات ترکیه در پناه دادن به حدود یک میلیون و 600 هزار پناه جوی جنگ داخلی سوریه را ستود و گفت، جامعه بین المللی از نظر اخلاقی متعهد است تا برای تامین نیاز های پناه جویان با ترکیه کمک کند. سفر پاپ به ترکیه در یک زمانی صورت می گیرد که گروه دولت اسلامی برخی مناطق را در عراق و سوریه در آن سوی سرحدات ترکیه تصرف کرده است.

ترکیه سومین کشور اسلامی است که رهبر کاتولیک های جهان به آن سفر کرده است. وی پیش از این از اردن و البانیا دیدن کرده بود. قرار است پاپ فرانسیس در جریان بازدید اش از ترکیه در کلیسای بزرگ هاگیا سوفیا در استانبول دعا کند. این کلیسا برای نُه صد سال عبادتگاهء عیسویان و سپس برای پنج صد سال دیگر مسجد جامع مسلمانان و در حال حاضر یک موزیم رسمی ترکیه است.  More

0 Comments:

Post a Comment

<< Home