Thursday, November 27, 2014

داکتر عبدالله به اظهارات عبدالرشيد دوستم عکس العمل نشان داد

کابل داکتر عبدالله رئيس اجرائى حکومت، در عکس العمل به اظهارات عبدالرشيد دوستم در خصوص تقسيم مساويانه قدرت ميگويد که وى با رئيس جمهور، در اين مورد در گفتگواست و ميتواند برخى افراد، از اين بحث ها بى اطلاع باشند. نزديک به دو ماه از توافق بر سر تشکيل دولت وحدت ملی و برگزاری مراسم تحليف رئيس جمهور اشرف غنى و داکترعبدالله رئيس اجرائى حکومت می‌گذرد، اما از کابينۀ جديد خبری نيست.

تيم داکترعبدالله ميگويد که تاکنون در مورد تقسيم مساويانه قدرت ميان رئيس جمهور و رئيس اجرائيه صحبت ها نهايى نشده و ديدگاه هاى مختلف و برداشت هاى متفاوت از متن توافقنامه سياسى که بر اساس آن، حکومت وحدت ملى شکل گرفت و ديدگاه هاى متفاوتى که هردو طرف از توافقنامه و چگونگى شکل گيرى کابينه ارايه ميکنند، باعث شده که تاکنون کابينه معرفى نشود.

ا عبدالرشيد دوستم معاون اول رئيس جمهور اشرف غنى، به تازه گى گفته است که "من هم شنيده‌ام که داکتر صاحب عبدالله می ‌گويد (قدرت) که پنجاه پنجاه تقسيم شود. اين گپ، گپ عملی نيست. شما قضاوت کنيد، پنجاه، پنجاه درصد که شد دو تا دولت می ‌شود. دو دولت که شد، دو رئيس جمهور می ‌شود. انشعاب از همين ‌جا شروع می‌ شود. باز ما ديگر (نمی‌ توانيم) برای مردم کار کنيم، برای ملت کار کنيم، برای امنيت کار کنيم و بين خود کشمکش می‌ کنيم."

ما داکترعبدالله رييس اجرايى حکومت که دیروز در يک نشست خبرى صحبت ميکرد گفت که در مورد مسايل حکومت و تشکيل کابينه جديد، صحبت هاى وى تنها با رئيس جمهور اشرف غنى بوده و ميتواند که بسيارى از کسان (عبدالرشيد دوستم) در اين مورد اطلاع نداشته باشد. وى گفت: "اتفاقاً من تنها با رئيس صاحب جمهور در اين مورد صحبت دارم و اگر کسى بى اطلاع بوده باشد از بحث هاى ما، کسى را ملامت نمي کنم."

اين اظهار نظرها در مورد کابينه در حالى صورت ميگيرد که به گفته مجيب الرحمن رحيمى سخنگوى داکترعبدالله عبدالله، احتمالا در گام نخست قبل از رفتن به کنفرانس لندن، پُست هاى کليدى در کابينه در بخش هاى امنيتى و اقتصادى معرفى شود.  More at Pajhwok

0 Comments:

Post a Comment

<< Home