Wednesday, July 18, 2018

اشرف غنی: مخالف انحصار قدرت هستم

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان گفته که به قدرت در این کشور نباید به چشم انحصاری دیده شود.

او که در بیست و یکمین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) در کابل سخن می‌گفت، بیان داشت که حد اقل برای مدتی باید تقاضای انحصار قدرت کم شود.

آقای غنی افزود که از آغاز کارش این هدف را داشته که "روند انحصاری قدرت را از میان بردارد، و خوش بختانه به این هدف خود با تشکیل حکومت وحدت ملی رسیده و از آن نگهبانی خواهد کرد."

ولی آقای غنی معتقد است تغییراتی که در دوران ریاست جمهوری سه و نیم ساله‌اش ایجاد شده، ظهور "شبکه‌ رهبران نسل جدید" در افغانستان است که در عرصه جهانی درخشش داشته‌اند.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که براساس طرح او تحول و بهبود در بخش‌های امنیتی، مالی، دستگاه عدلی و قضایی هر روز در حال نمایان شدن است.

قای غنی می‌گوید هدفش این بوده که مسئولیت‌ها از سطح افراد به نهادها انتقال داده شوند. به طور مثال شوراهای عالی در ارگ ایجاد شده که برخی مسئولیت‌های رئیس جمهوری به آنها منتقل خواهد شد.

سازمان ملل اعلام کرده که حکومت افغانستان باید تا نوامبر سال جاری میلادی که قرار است نشستی درباره اوضاع افغانستان در ژنو برگزار ‌شود، در زمینه برگزاری انتخابات و مبازره با فساد دستاوردهای لازم را داشته باشد. - Read More

اشرف غنی: مخالف انحصار قدرت هستم - BBC News

0 Comments:

Post a Comment

<< Home