Thursday, July 12, 2018

ترجمه سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان در اجلاس سران سازمان ناتو

بسم  الله الرحمن الرحیم
آقای استولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو، سران محترم دول و حکومات، خانم ها و آقایان!

ما، مردم و حکومت افغانستان برای تجسم دوباره کشورمان تلاش‌های زیادی کرده ایم. وظیفه مهم ما شکستن حلقه خبیثه جنگ، فساد، جرایم و جایگزین ساختن آن به حلقه نجیبه سهم‌گیری، مشارکت، صلح و پیشرفت می‌باشد. داکتر عبدالله و من اینجا حضور یافته‌ایم تا از شما به خاطر حمایت قاطع‌تان تشکر کنیم، از قربانی‌های پسران و دختران‌تان به خصوص آنانی که به خاطر آزادی ما و امنیت شما قربانی فراوان پرداختند ابراز امتنان کنیم و همچنین خلاصه‌ای از تلاش‌های اصلاحی مان را ارائه نمائیم.

استراتیژی رئیس جمهور ترامپ برای آسیای جنوبی در سال ۲۰۱۷ یک تغییردهندۀ بازی بوده و دریچهای از فرصت را برای ما به خاطر این که مشکلات مان را بپذیریم، راه‌حل‌هایی متناسب با شرایط را طرح و برنامه‌های اصلاحی نتیجه محور را ترتیب کنیم، ایجاد نموده است. استراتیژی مذکور بستر و شرایط را با تغییر از رویکرد مبتنی بر زمان و کشور به یک رویکرد بر مبنای شرایط و در سطح منطقه بازتعریف نموده است و تمامی بازیگران و جوانب دخیل را وادار نموده تا در پیش‌فرض ها و پالیسی‌های‌شان تجدید نظر نمایند. حمایت سخاوتمندانه از سوی ناتو، کشورهای همکار و شرکای انکشافی ما – که به خاطر آن از شما تشکر می‌کنیم – ما را قادر ساخته است تا تلاش‌های خویش را برای فائق آمدن بر گذشته دو چندان سازیم و به یک دیدگاه به خاطر یک جامعه دموکراتیک همه شمول، یک جامعه اسلامی بردبار و یک اقتصاد متحرک که به عنوان چهارراه آسیا و بستر برای انکشاف منطقه‌یی و همکاری امنیتی عمل کند، نائل آییم. این استراتیژی نتیجه‌بخش بوده است. امروز غور و بررسی شما برای تمدید حمایت‌تان تا سال ۲۰۲۴ به ما توانایی می‌بخشد که برای دست یافتن به خودکفایی تلاش کنیم، طالبان را به این متقاعد سازیم تنها مسیری که در پیشرو داریم، یک روند سیاسی است و بازیگران منطقه‌یی را نسبت به مزایای همکاری تشویق کنیم.

هرچند الگوهای پیشرفت قابل تشخیص هستند، ما دقیقاً از چالش‌ها آگاه هستیم. ۳۴۲۰۰۰ قوای امنیتی و دفاعی که تمام‌شان داوطلب هستند، حس وطن دوستی خود را با قربانی‌های روزانه شان و همچنان برای دستیابی به اهداف پلان امنیتی چهارساله، به نمایش گذاشته اند. زنان در افغانستان با ایفای وظیفه به عنوان سفیر، قاضی، شاروال و وزیر تاریخ‌ساز می شوند. کابینۀ افغانستان که ۴۹ در صد آن را وزرای زیر سن ۴۰ سال تشکیل می دهد، نمایانگر آن می باشد که تغییر نسلی در ارگانهای اجرائیوی و قضایی دولت به وجود آمده است. استخدام بر اساس شایستگی در حال مبدل شدن به یک نورم است و ما اکنون ارادۀ سیاسی خویش را در راستای تطبیق حاکمیت قانون، به نمایش می گذاریم.

متأسفانه هیولای تروریزم، دنیای به هم تنیدۀ ما را متوهم ساخته است و این را به اثبات می رساند که چرا به ناتو نیاز است و چرا افغانستان به عنوان دولت پیشقدم در خط مقدم دفاع از آزادی و امنیت جهانی قرار دارد. مناسباتی که پس از فاجعه یازدهم سپتامبر ایجاد گردید، در حال تعمیق و گسترش به یک همکاری بر اساس منافع مشترک و ارزش های مشترک می باشد. -  Read More

وبسایت ریاست جمهوری افغانستان

Office of the President of Afghanistan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home