Sunday, July 01, 2018

افضلی: جامعه جهانی با افغانستان در بخش باز پس‌گیری پول‌های دزدیده شده

دیده بان شفافیت افغانستان می‌گوید، آدرس پول‌های که در این کشور به نام بازسازی حیف و میل شده‌است معلوم است.
دیده بان شفافیت افغانستان می‌گوید، جامعه جهانی و حکومت این کشور پول‌های دزدی شده بنام بازسازی را دوباره به افغانستان بر می‌گردانند

سید اکرام افضلی رئیس اجرائیوی این نهاد روز شنبه در کنفرانس تحت نام قهرمان امانت‌داری گفت، اگر به‌خاطر اجرای این کار میان حکومت‌ها اراده موجود باشد این کار ناممکن نیست.

"از جامعه جهانی می‌خواهیم که در قسمت باز پس‌گیری پول‌های دزدیده شده مردم ما و مالیه دهنده‌گان خود شما دست بکار شوید رد یابی پول‌های دزدیده شده کار بسیار دشوار نیست نیاز به یک اراده سیاسی و یک استراتژی واحد بین تمام سازمان‌ها و دولت‌ها است ما می‌دانیم پول‌های ما کجا رفته و جامعه جهانی هم می‌داند که پول‌های ما کجا است بناً ما حساب پول‌های خود را می‌خواهیم."

آقای افضلی می‌گوید، اگر جامعه جهانی و نهادهای کمک کننده پول‌های شان‌را با امانتداری در افغانستان مصرف می‌کردند اکنون وضعیت این کشور چندین مرتبه بهتر می‌بود.

به گفته وی، به دلیل حیف و میل میلیاردها دالر کمک جامعه جهانی در افغانستان این کشور فرصت‌های جبران ناپذیر اقتصادی و بازسازی را از دست داده‌است.

این در حالیست که چندی قبل سیگار یا اداره خاص بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان در یک گزارش اش گفته‌است، کمک‌های مالی ایالات متحده امریکا برای افغانستان زمینه فساد را در کشور مساعد ساخته‌است.

به گفته سیگار، طریقه آماده ساختن این کمک‌ها پیچیده‌گی را در میان بخش‌های ایالات متحده ایجاد کرده و تحمل در برابر فساد اداری در افغانستان به نحوی حمایت از مفسدین است که سبب حیف و میل شدن امکانات اقتصادی برای برنامه های بازسازی در کشور شده‌است. - Read More

افضلی: جامعه جهانی با افغانستان در بخش باز پس‌گیری پول‌های دزدیده شده 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home