Friday, April 13, 2018

حمله‌های هوایی آمریکا علیه سوریه با همراهی بریتانیا و فرانسه؛ هشدار ترامپ به روسیه و ایران

آمریکا همراه با بریتانیا و فرانسه به اهدافی در سوریه حمله کرده است.
شام‌گاه جمعه به وقت واشنگتن، بامداد شنبه به وقت دمشق، رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید جلوی دوربین رسانه‌ها آمد و اعلام کرد حمله‌های هوایی آمریکا، در همراهی با بریتانیا و فرانسه، "به اهدافی بوده است که با قابلیت‌های تسلیحاتی شیمیایی حکومت سوریه" مرتبط هستند.

این حمله‌ها در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی اخیر به دوما است.

حمله دوما که شنبه گذشته رخ داد، به گفته سازمان بهداشت جهانی تا ۷۰ نفر کشته داشته است و حدود ۵۰۰ نفر در آن آسیب دیده‌اند، واکنش تند و ابراز انزجار غرب را در پی آورد اما حکومت سوریه، و دو هم‌پیمان‌اش روسیه و ایران، وقوع این حمله را انکار کرده یا نیروهای مخالف را متهم کرده‌اند که مسئول آن بوده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن اعلام این حمله‌ها، به ایران و روسیه هم هشدار داد که دست از حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بردارند.

بعد از نطق رئیس‌جمهور آمریکا، رهبران بریتانیا و فرانسه هم اعلام کردند که به نیروهای نظامی‌شان در این باره دستور حمله داده‌اند.

صدای انفجارهای متعددی در دمشق شنیده شده و از شرق پایتخت سوریه دود به آسمان بلند شده است.

پنتاگون می‌گوید این دور از حملات تمام شده است.

در واکنش به این حمله‌های مشترک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: "هشدارهای ما ناشنیده ماند. باردیگر، ما داریم تهدید می‌شویم. هشدارداده بودیم چنین اقدام‌هایی بدون تبعات نخواهد ماند. همه مسئولیت این تبعات با واشنگتن، لندن و پاریس است."

پنتاگون می‌گوید قبل از این حمله‌های هوایی آمریکا و فرانسه و بریتانیا به سوریه، هیچ هماهنگی‌ای با روسیه نشده و به جز هماهنگی‌های همیشگی برای پرهیز از درگیری در آسمان سوریه، از پیش به آنها اطلاعی نداده‌اند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نطقش به ایران و روسیه هم هشدار داد که دست از حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بردارند.

دقایقی بعد از نطق دونالد ترامپ، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا هم اعلام کرد که به نیروهای نظامی این کشور دستور حمله داده است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم اعلام کرده که به نیروهای این کشور دستور حمله داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در نطقش گفت هدف از این حمله "ایجاد یک مانع بازدارنده علیه تولید، گسترش و استفاده از تسلیحات شیمیایی است". - Read More

 
حمله‌های هوایی آمریکا علیه سوریه با همراهی بریتانیا و فرانسه؛ هشدار ترامپ ...


0 Comments:

Post a Comment

<< Home