Monday, March 05, 2018

تعداد پناهجویان افغان مکلف به ترک آلمان افزایش یافته است - dw

آمار پناهجویان رد شده افغان که مکلف به ترک خاک آلمان اند، تا پایان ماه جنوری سال روان به ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن رسیده است. حزب چپ‌ها انتقاد می‌کند که حکومت آلمان به مهاجران افغان زمینه کورس‌های ادغام را فراهم نمی‌سازد

بر بنیاد گزارش تازه روزنامه "نویه اوسنابروکر سایتونگ"، این آمار نسبت به سال گذشته یک افزایش ۱۷۷۰ نفری را نشان می دهد. این روزنامه به نقل از معلومات وزارت داخله فدرال که در پاسخ به پرسش شفاهی حزب چپ ها ارائه شده، این موضوع را به نشر رسانده است.

از میان پناهجویانی که مکلف به ترک آلمان هستند، ۷۱ درصد شان برگه «دولدونگ» دارند، یعنی بودن شان در آلمان تحمل می شود. دولدونگ برای آن پناهجویان رد شده ای داده می شود که نظر به دلایلی زمینه اخراج به زادگاه های شان در شرایط کنونی مساعد نباشد. این دلایل شامل مشخص نبودن هویت، بیماری و یا موارد خانوادگی می شود. تعداد پناهجویان دارنده دولدونگ تا سال گذشته حدود ۸۲ درصد پناهجویان مکلف به ترک آلمان را تشکیل می دادند. 

بیشترین پناهجویان افغان که مکلف به ترک آلمان اند، در ایالت نوردراین ویستفالن زندگی می کنند که رقم آنان به ۲۵۰۰ تن می رسد. پس از آن، ایالت بایرن ۲۴۶۰ تن و بادن ورتمبرگ دست کم ۱۶۰۰ تن از پناهجویان این چنینی را در خود جا داده است.

اولا یلپکه نماینده حزب چپ ها در پارلمان آلمان حکومت فدرال را متهم کرده است که از سهم دادن پناهجویان افغان در کورس های ادغام سر باز می زند. 

گفته می شود که باوجود وضعیت بد امنیتی در افغانستان، اداره های آلمانی بیش از نیمی از درخواست های پناهندگی شهروندان این کشور را رد می کنند. بر بنیاد معلومات وزارت داخله آلمان، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۴۴ درصد پناهجویان افغان در آلمان محافظت دریافت کرده اند. 

اما تعداد اندکی از پناهجویان پذیرفته ناشده به زادگاه شان پس فرستاده می شوند. به بیان این وزارت، حکومت فدرال تنها کسانی را به افغانستان بازگشت می دهد که مرتکب جرایم جنایی شده باشند، در تثبیت هویت شان همکاری نکنند و یا به عنوان خطرآفرین تلقی گردند. - Read More

تعداد پناهجویان افغان مکلف به ترک آلمان افزایش یافته است | مهاجرت به ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home