Friday, January 26, 2018

کاخ سفید: کشمکش بر سر انتقال قدرت در بلخ را از نزدیک دنبال می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرده که کشمکش بر سر ولایت بلخ در شمال افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند و از "طرف‌های دخیل" خواسته تا تنش ایجاد شده بر سر انتقال قدرت به یک والی جدید را به گونه سریع و صلح‌آمیز حل کنند.

در خبرنامه‌ای که دفتر ریاست جمهوری آمریکا در این مورد منتشر کرده، آمده که ادامه بن‌بست بر سر این موضوع تنها به سود "تروریستان و دشمنان" افغانستان است.

بیش از یک ماه پیش دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که "استعفای" عطامحمد نور را پذیرفته و محمدداوود را به جای او به عنوان والی بلخ تعیین کرده است، اما آقای نور گفته که استعفا نداده و همچنان خود را والی بلخ می‌داند.

در بخشی از این خبرنامه آمده است: "ما به این باور هستیم که این کشمکش باید به شیوه‌ای حل شود که به شهروندان افغانستان این اطمینان را بدهد که تعیین یک والی جدید، امنیت و توانایی دولت وحدت ملی برای انجام مکلفیت‌هایش را در برابر مردم تقویت می‌کند."

کاخ سفید گفته که این جنجال "به هیچ صورت" از طریق خشونت قابل حل نیست و همچنین هیچ یک از طرف‌ها نباید با اولویت دادن به منافع خود نسبت به منافع افغانستان، موجب تاخیر در حل این جنجال شوند.

در خبرنامه کاخ سفید تاکید شده که این مساله باید از سوی خود افغان‌ها "در چارچوب قانون اساسی این کشور، حاکمیت قانون و اصل برابری در برابر قانون حل شود". - Read More, BBC

کاخ سفید: کشمکش بر سر انتقال قدرت در بلخ را از نزدیک دنبال می‌کنیم .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home