Saturday, November 18, 2017

رئیس جمهورغنی: محکمۀ خاص برای تعقیب قضایایی غصب زمین، ایجاد می‌گردد

چهارمین کنفرانس ملی شهری تحت عنوان “پیش به‌سوی شهرهای پایدار” قبل ظهر امروز باحضور و سخنرانی محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان افتتاح گردید.

در این کنفرانس که در قصر سلام‌خانۀ ارگ ریاست جمهوری برگزار گردیده بود، رئیس جمهور کشور از وزارت شهرسازی و مسکن به خاطر برگزاری این کنفرانس ملی قدردانی به عمل آورد و از سهم جامعۀ مدنی و شوراهای مردمی نیز تشکر کرد.

رئیس جمهور کشور گفت که کنفرانس ها باید از حالت تشریفات بیرون شوند و افراد مسوول و ذیدخل وارد بحث های سازنده گردند و نیز فرصت ها و چالش ها را در بحث های شان درنظر گیرند.

وی با اشاره به فرهنگ شهرنشینی گفت: همۀ ما همانطور که در قبال خانه و محل اسکان خود مسوول هستیم، در قبال کوچه و پاکی شهر خود نیز مسوول می باشیم و باید به شهروند واقعی مبدل شویم. رئیس جمهور کشور علاوه کرد که بدون فرهنگ نشینی، ما شهروند نمی‌شویم.

وی تأکید ورزید که پلان های شهری باید براساس یک دورنمایی مؤثر ساخته شود، زیرا مسئولیت ما تنها برای امروز نه، بلکه برای ۲۰۰ تا ۶۰۰ سال آینده است و باید از فرصت های موجود در جهت دهی و ایجاد شهرهای پایدار استفاده نماییم.

رئیس جمهورمحمد اشرف غنی بر استفاده از تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: نیاز نیست که همه نیازمندی های ما از خارج وارد شود. وی خطاب به سکتور خصوصی گفت: شما سرمایه‌گذاری کنید و در هر برنامۀ ملی و قرارداد برای تان اولویت داده می شود.

رئیس جمهورغنی گفت، بانک زمین در دو مرحله ایجاد میگردد که تمام املاک دولتی و زمین های عامه، شامل این بانک خواهد شد. وی تأکید کرد که باید شاروالی ها، تمام زمین های تحت ملکیت خویش را مورد بررسی قرار دهند و ساحات تجارتی را مشخص سازند که این می تواند در مشارکت با سکتور خصوصی، زمینۀ کار را فراهم نماید.

وی درخصوص جلوگیری از غصب ملکیت های عامه گفت: محکمۀ خاص در چوکات ستره محکمه ایجاد خواهد شد و تمام قضایایی غصب زمین به آن بخش راجع می گردد. وی از از کار قضایای دولت در مورد دوسیه های غصب زمین، شدیداً انتقاد کرد. - Read More

محکمۀ خاص برای تعقیب قضایایی غصب زمین

Office of the President of Afghanistan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home