Thursday, October 19, 2017

Ghani Hails Fallen Police Chief, Says He Was A True Hero


MORE: 

Ghani Hails Fallen Police Chief, Says He Was A True Hero - YouTube


پیکر توریالی عبدیانی قومندان پولیس ولایت پکتیا در یک مراسم خاص به خاک سپرده شد. رئیس جمهور غنی در این مراسم توریالی عبدیانی و آن سربازان و افسرانی را که در حمله‌ های روز سه شنبه جان باختند، قهرمانان واقعی افغانستان می‌ داند و می ‌گوید که این قهرمانان هرگز فراموش نخواهند شد.  

رئیس جمهور می افزاید که هراس افگنان با این کار شان پیام مرگ می دهند، اما مرگ آیندۀ افغانستان نه بل صلح و آبادانی آیندۀ این کشور است. آقای غنی گفت: «پسر قوماندان صاحب به من گفت: من کی را پدر صدا کنم؟ من برایش گفتم: مرا پدر بگو... او یک قهرمان است و قهرمانی او هرگز فراموش نخواهد شد.»

توریالی عبدیانی در سال هزار و سه صدو شصت و سه هجری خورشیدی از پوهنتون نظامی کابل فارغ شده بود، او  سی و سه سال در بخش های زره دار، قومندانی کندک، معاونیت بخش عقیدتی فرقه پیاده وزارت دفاع ملی کار کرده بود. وی سپس به بخش عملیاتی وزارت امور داخله تبدیل شد و به حیث معتمد، معاونیت برنامه ریزی، معاونیت امنیتی زون ۶۰۶ انصار، آمر امنیت قومندانی پولیس کندهار،  قومندان پولیس در ولایت های ارزگان و فراه و پکتیا کار کرد.

پدر توریالی عبدیانی گفت: «من به سربازانی که شب وروز به مردم و وطن خدمت می کنند و جان ‌های شیرین شان را از دست می‌دهند افتخار می‌کنم. کشور ما مادر ماست و بیمار است باید برایش قربانی بدهیم.» - More

رییس‌جمهور توریالی عبدیانی را قهرمان واقعی خواند | طلوع‌نیوز

0 Comments:

Post a Comment

<< Home