Monday, April 17, 2017

DW.COM - پاپ در مراسم عید پاک به دولت‌ها هشدار داد

مراسم عید پاک روز یکشنبه (۲۷ فروردین / ۱۶ آوریل) در میدان سن پتر شهر رم با  حضور پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و شرکت هزاران نفر از مومنان و گردشگران برگزار شد. در مراسم امسال میدان سن پتر شهر رم کاملا پر نبود.

شاید هوای ابری و رگبارهای شدید ناگهانی سبب شده بود که بخشی از علاقمندان در این مراسم شرکت نکنند و شاید تاکید بر تدابیر امنیتی در پر نبودن میدان تاثیر داشت، زیرا تردد خودروها در خیابان‌های نزدیک به واتیکان ممنوع بود و خودروهای پلیس و ارتش خیابان‌های منتهی به میدان سن پتر را بسته بودند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پیام امسال عید پاک خود گفت که این پیام، پیامی برای همبستگی است. عیسی مسیح همبسته با تنهایان و منزویان است و از قربانیان تبعیض و استثمار در سراسر جهان حمایت می‌کند.

جنگ در سوریه
پاپ در ابتدا به جنگ در سوریه پرداخت و گفت عیسی مسیح «همراه همه کسانی است که مجبور شده‌اند به خاطر درگیری‌های مسلحانه، حملات تروریستی، گرسنگی و رژیم‌های جابر و ستمگر وطن خود را ترک کنند.»

او در ادامه گفت: «برادران و خواهران مسیحی در هر کشوری با این مهاجران به نیکی برخورد می‌کنند و در ادامه راه مشترک‌شان با آنان، نان و امید را با این مهاجران تقسیم می‌کنند.»

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت: «در چنین دورانی عیسی مسیح در کنار همه کسانی است که به طور فعال در سوریه برای آرامش می‌کوشند، به کمک غیرنظامیان می‌‌آیند و به آنها امید می‌دهند.»

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، سپس به دیگر کشورهای جنگ‌زده جهان پرداخت و گفت در کنار سوریه، اوکراین، عراق و یمن از جمله کشورهایی هستند که در آنها آتش جنگ شعله‌ور است. او خواستار برقراری صلح در این کشورها و دیگر مناطقی شد که درگیری‌ها در آنها ادامه دارند، اما توجه عمومی را برنیانگیخته است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، تنها به یاد کردن از بعضی کشورهای زیر ستم بسنده نکرد و سیاست‌مداران و دولت‌های این کشورها را در فشارهای وارد بر شهروندان مسئول دانست و خواستار برقراری صلح و عدالت اجتماعی در این مناطق جهان شد. - More, DW

0 Comments:

Post a Comment

<< Home