Sunday, February 19, 2017

« داعش در ننگرهار از زنان به عنوان برده جنسی استفاده می‌کند»

یک نهاد مدنی در کابل در برابر استفاده داعش از زنان به عنوان "برده جنسی" اعتراض کرد. ساکنان محلی در ولایت ننگرهار تایید می‌کنند که گروه داعش زنان را به اسارت می‌برد و قیوداتی زیادی علیه آن‌ها وضع کرده است.
ﻧﻬﺎﺩ "ﺩاﺩﺧﻮاﻫﻲ برای ﻋﺪاﻟﺖ" روز یکشنبه ﻛﻨﻔﺮاﻧسی را در کابل برگزار کرد و از حکومت وحدت ملی خواست تا جلو ظلم و ستم گروه داعش علیه زنان را در ولایت ننگرهار بگیرد.

گروه داعش در ولسوالی‌های کوت و اچین ولایت ننگرهار فعالیت دارد. حمیده وردک مسوول نهاد "دادخواهی برای عدالت" روز یکشنبه گفت: «داعشیان یک تعداد از خانم‌ها و دخترخانم‌ها را گروگان گرفته به عنوان برده‌های جنسی استفاده می‌کنند و یا هم به جبر و زور به نکاح افراد داعش در آورده اند».

خانم وردک افزود که داعش در مناطق تحت کنترول خود در ننگرهار دستور داده است تا خانه‌هایی که دختر دارند، بر دروازه‌های شان بیرق سیاه نصب کنند. این فعال مدنی افزود که داعش تنها به گروگان گیری دختران اکتفا نکرده بلکه سرهای چند تن از اهالی محل را نیز بریده‌اند: «ما خواستیم از این طریق دادخواهی کنیم و صدای مردم ولایت ننگرهار را به مقامات حکومت مرکزی انتقال بدهیم».

به گفته خانم وردک، از 90 تا 100 قضیه گروگان گیری زنان توسط داعش در ننگرهار به وقوع پیوسته است.

ساکنان محل در ولایت ننگرهار نیز تایید می‌کنند که گروه داعش، سخت‌گیری‌های تازه‌ای را علیه زنان و دختران در مناطق تحت تصرف شان وضع کرده‌اند. حاجی امیر جان کوتوال یک متنفذ قومی در ولایت ننگرهار به دویچه وله گفت که گروه داعش دستور داده است تا هیچ زنی بدون برقع از خانه بیرون نشود.

آقای کوتوال گفت: «آن‌ها به زنان دستور داده‌اند زمانی که از خانه بیرون می‌شوند باید برقع برسر داشته باشند. در صورتی که زنان بدون برقع بیرون شوند، دره زده می‌شوند و یا شوهرانشان را جریمه می‌کنند».

این متنفذ قومی گفت که گروه داعش چندین تن را سر بریده و خانه‌های آن‌ها را آتش زده است. او از حکومت محلی خواست تا علیه داعش به صورت جدی اقدام کند زیرا مردم از ظلم و ستم این گروه به ستوه آمده‌اند. - Read More, DW

«داعش در ننگرهار از زنان به عنوان برده جنسی استفاده می‌کند»

0 Comments:

Post a Comment

<< Home