Thursday, June 23, 2016

نماینده افغانستان درسازمان ملل: پاکستان با پناه دادن به تروریسم از قطعنامه‌های این سازمان تخطی می‌کند

محمود صیقل، نماینده افغانستان در سازمان ملل در سخنرانی اخیر خود گفته که طی پانزده سال گذشته، تعداد زیادی از رهبران گروه‌های "تروریستی"، به شمول اسامه بن لادن رهبر شبکۀ القاعده، ملا عمر و ملا اختر منصور رهبران گروه طالبان، در پاکستان بسر برده و در همانجا جان داده‌اند.
او مدعی شده که کشور پاکستان پناهگاه‌های امن تروریستان است و این کار اسلام‌آباد "نقض آشکار حاکمیت کشورهای دیگر را از سوی پاکستان ثابت می‌سازد و تخطی روشن از قطعنامه‌های ۱۳۷۳ و ۲۲۵۵ شورای امنیت در رابطه به رژیم تعزیرات در برابر طالبان به شمار می‌رود."

آقای صیقل افزوده که به باور افغانستان نیاز فوری برای اجراء درست قطعنامه‌های موجود شورای امنیت ملل متحد در رابطه به مبارزه با تروریسم وجود دارد.

او با اشاره به سخنرانی ماه آوریل رئیس جمهور غنی در پارلمان افغانستان گفت که رئیس جمهور غنی گفته بود در صورتی عدم تغییر در سیاست استفاده از "تروریستان" برای انجام جنگ‌های نیابتی، افغانستان گزینه‌ای جز ارجاع قضیه به شورای امنیت ملل متحد و اتخاذ اقدامات جدی دیپلوماتیک نخواهد داشت.

نماینده افغانستان، پاکستان را متهم کرده که با عمل نکردن به تعهداتش باعث کندی روند صلح شده و افزوده است: "در مقابل رفتار غیر مسئولانه یک کشور خاص، سایر اعضاء گروه هماهنگی چهار جانبه به تعهدات انجام شده پابند بوده و حتی به آن جامه عمل پوشانده‌اند."

او با اشاره به کشته شدن ملا منصور در یک حمله هوایی در پاکستان، افزوده است: "پاسپورت پاکستانی موصوف با اسم جعلی، که با استفاده از آن چندین بار از طریق میدان‌های هوایی پاکستان سفر نموده بود، نیز بدست آمد."

آقای صیقل افزوده که بازی انکار، دورویی و ملامت نمودن افغانستان همچنان ادامه دارد. برای موفقیت در جنگ با "تروریسم" باید به این بازی نقطه پایان گذاشته شود.

نماینده افغانستان افزوده که امیدوار است صدای عقلانیت افغانستان شنیده شود، در غیر آن پیام افغانستان بسیار واضح است: "اشتباه نکنید؛ حکومت و مردم ...افغانستان هیچگاه در برابر تهدید، خشونت و تجاوز تسلیم نشده‌اند و تسلیم نمی‌شوند." - Read More at the BBC

پاکستان با پناه دادن به تروریسم از قطعنامه‌های این سازمان تخطی می‌کند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home