Saturday, March 19, 2016

جزئیات توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان - صدای آلمان

اتحادیه اروپا و ترکیه سرانجام طرح مشترکی را برای کاهش موج پناهجویان به اروپا امضا کردند. ترکیه توافق کرده است که مهاجران غیرقانونی را از اروپا پس می گیرد.
اتحادیه اروپا سرانجام توانست طرحی را برای جلوگیری و کاهش موج پناهجویان با ترکیه امضا کند. این توافقنامه قرار است از روز یکشنبه 20 مارچ رسما به اجرا درآید. بر اساس این توافق، مهاجران غیرقانونی از کشورهای اروپایی به ترکیه پس فرستاده می شوند. اخراج این افراد از 4 اپریل آغاز می شود.

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از امضای توافق در یک نشست خبری گفت: «مهمترین بخش این توافقنامه این است که به قاچاق انسان که شکل تجارت را به خود گرفته، پایان می دهد و به تامین امنیت مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا کمک می کند»

در مقابل، اتحادیه اروپا وعده سپرده که گفتگو بر سر الحاق ترکیه به این اتحادیه را از سر می گیرد.

از روز یکشنبه هر مهاجری که از طریق دریای اژه به اروپا برسد، به ترکیه پس فرستاده می شود. در سال 2015، بیش از 1.26 میلیون مهاجر به اتحادیه اروپا وارد شدند.
در برابر هر مهاجری که از اروپا به ترکیه پس فرستاده می شود، یک آواره سوریایی از کمپ های ترکیه به اروپا منتقل می شود. شمار این افراد نهایتا 72 هزار نفر تعیین شده است.

اتحادیه اروپا موافقت کرده است که گفتگو بر سر الحاق ترکیه به این اتحادیه را از سر بگیرد. این یکی از خواست های کلیدی ترکیه می باشد. با این همه، داوود اغلو نخست وزیر ترکیه گفته است که کشورش خواهان گشایش پنج فصل از درخواست الحاق بود اما اتحادیه اروپا فقط به گشایش یکی از آنها تواقق کرده است. این بخش که در مورد مسائل مالی است، نسبتا اهمیت کمتری نسبت به دیگر فصل ها دارد. شاید دلیلش این باشد که قبرس، یکی از اعضای اتحادیه اروپا توان ویتو کردن این فصل را ندارد. - Read More

جزئیات توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه درباره پناهجویان ..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home