Saturday, December 26, 2015

متن کامل سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای ملی

جلالتمآب مودی، شما به افغانستان بیگانه نیستید، کسی را ما بیگانه میگوئیم که ما را نشناسد، با ما علاقه نداشته باشد، از درد ما خبر نباشد. شما دوست دوامدار افغانستان هستید، به نمایندگی ملت و دولت افغانستان از علاقه دوامدار و توجه خاص شما من ابراز تشکر میکنم و شما را خوش آمدید می گویم.

هرکسی رئیس جمهور افغانستان باشد دوستی افغانستان و هندوستان دوامدار خواهد بود چون اساس این دوستی را منافع مشترک دو دولت و علایق عمیق و وسیع دو ملت تشکیل داده. علاقه ما و آگاهی ما از یکدیگر نو نیست، کدام دو مملکت هستند که به سه هزار و چهار هزار سال تاریخ مشترک اشاره کرده می توانند! تاریخی که دوام سه هزار و چهار هزار سال دارد، هزارها سال دیگر دوام خواهد کرد. کتیبه آشوکا در کندهار بود و در طول راه و شیرشاه سوری فرزند بهار نماینده واقعی تفکر افغانیست، در پنج سال اساس گذاشت که صدها سال دیگر شاهراه عمومی را ایجاد کرد، اگر زائرین بودیایی آمدند و بامیان را ساختند، طروق صوفیه از چشت شریف به آگره رسیدند.

رفت و آمد ما همیشه متقابل بوده همیشه با یکی دیگر اعتبار و اعتماد داشتیم، قرن ۱۹ قرنی بود که به اساس پروژه های استعماری ما از همدیگر جدا شدیم، اما به یاد داشته باشید که شکست اول انگلیس در افغانستان موجب کلانترین حرکت آزادی خواهی در ۱۸۵۷ هندوستان شد و شکست دوم انگلیس اساس نهضت آزادی خواهی هندوستان را دوباره گذاشت؛ چیزی که ما با هم ثابت کردیم این است که هیچ وقت به زور تسلیم نخواهد شدیم، هندوستانی ها همیشه در قلب ما آمده اند، کسانی دیگر که به نیت شوم آمدند افغانستان گور شان بوده، اما امروز سمبولهای نو همکاری داریم، بچه ها و دخترهای افغان از سچین تندولکار، از نریندستوی و از مسدونی یاد میکنند، تیم های کرکت ما روزانه مناسبات نو فرهنگ قدیم ما را زنده می سازند. - Read More
متن کامل سخنرانی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای ملی 
رئیس جمهور غنی: اساس رابطه ما با هند منافع مشترک و علایق مردمان ماست
جمهور رئیس غني: له هند سره زموږ د اړیکو بنسټ ګډې ګټې او د خلکو لېوالتیا ده 

Unofficial Translation of Remarks Delivered by President Ghani Inauguration of the New Parliament Building 
رئیس جمهور غنی: افغانستان علاقمند است که ترکیه نقش بارزتری را در تشویق همکاری های منطقوی ایفا کند 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home