Tuesday, November 24, 2015

خلیلزاد: پاکستان بهای بیشتر میپردازد تا افغانستان را تحت اداره خود داشته باشد



وضعیت در افغانستان بدتر شده و اگر کمک های امریکا برای حکومت افغانستان ادامه نمی داشت، افغانستان با بحران بزرگی مواجه میشد.

سفیر پیشین ایالات متحده امریکا در افغانستان با ابراز این مطلب می گوید که عامل تمامی چلنج ها در افغانستان، پاکستان است و این کشور تلاش دارد تا با پرداخت بها های بلند، افغانستان را در تسلط دوامدار اش داشته باشد. 

این دیپلومات امریکایی تاکید می ورزد که امریکا هم خواهان تغییر سیاست پاکستان در افغانستان است، اما در این راستا نفوذ کافی بر پاکستان ندارد.

سفیر پیشین ایالات متحده امریکا در افغانستان در گفتگویی با آریانا نیوز وضعیت کنونی افغانستان را شکننده میداند و تاکید می ورزد که اگر کمک های امریکا بر حکومت افغانستان ادامه نمی داشت، افغانستان با بحران بزرگی روبه رو میشد.

زلمی خلیلزاد سفیر پیشین ایالات متحده امریکا در افغانستان میگوید: ”اگر کمک های امریکا در افغانستان ادامه نمی داشت، افغانستان نمی توانست با این چلنج ها دست و پنجه نرم کند و شرایط بدتر از شرایط کنونی میبود”. 

آقای خلیلزاد گفت ” پاکستان هزینه بیشتر میپردازد تا افغانستان را تحت اداره خود داشته باشد اما در این راستا نیاز به مبارزه های بیشتر در برابر پاکستان است و دنیا را باید قناعت بدهیم که در این زمینه با افغانستان همکاری کند  More  

خلیلزاد: پاکستان هزینه بیشتر میپردازد تا افغانستان را ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home