Thursday, July 23, 2015

azadiradio - کارشناسان: حکومت جلو ایجاد ملیشه ها را بگیرد

شماری از صاحب نظران و فعالان جامعه مدنی، از وزیر داخله می خواهند تا به افراد غیرمسوول که به بهانه های مقاومت با طالبان و گروه دولت اسلامی سلاح بر می دارند اجازه ندهد. ده ها تن از این کصاحب نظران که روز چهارشنبه در جلسۀ شورای مشورتی پولیس ملی افغانستان در کابل گردهم آمده بودند به حکومت هشدار دادند که قبل از این هم گروه های مسلح به بهانه های مشابه به یک تهدید بزرگ به حکومت مبدل شده اند.

محمد نعیم ایوب زاده رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان و یک تن از این آگاهان گفت، به جز از سه قوه امنیتی کشور که وزارت های دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی می باشد باید به دیگران اجازه برداشتن سلاح داده نشود: "اگر واقعاً اراده تا تقویت نهاد های امنیتی و تامین ثبات سرتاسر است، نه به احزاب اجازه بدهید که مسلح شوند و نه نیرو های دیگری که ممکن ناامنی بیشتر می شود."

در این حال شماری دیگر از آگاهان به افزایش قتل و قتال از سوی گروه های ملیشه در نقاط مختلف افغانستان اشاره کرده می گویند که مردم این کشور چهاردهه قبل نیز شاهد ظهور هم چون گروه ها بوده اند. کبیر رنجبر رئیس اتحادیه حقوق دانان دموکرات افغانستان از حکومت می خواهد تا قبل از ظهور، جلو این گونه گروه های غیرمسوول را بگیرد: "دوباره تلاش صورت می گیرد که مردم مسلح شوند، احصائیه یوناما است که دوهزار و سه صد گروه ملیشه در تمام افغانستان سر مردم ظلم می کنند، چور می کنند و چپاول می کنند و اصلاً قانون را نمی شناسند، بزرگترین فاجعه خواهد بود، به نام اینکه علیه داعش ما می خواهیم مقاومت کنیم، مقاومت ها و خیزش های مردمی همه دروغ است، در واقعیت امر این ها از صلح می ترسند. این ها همان نیرو های اند که در جنگ منافع شان تامین است، از شما خواهش می کنم که با تمام قوت در برابر این مبارزه کنید. " - More

کارشناسان: حکومت جلو ایجاد ملیشه ها را بگیرد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home