Tuesday, June 30, 2015

مخالفت مجلس با تعدیل قانون منع پول‌شویی - سلام وطندار

شماری از اعضای ولسی جرگه که با طرح تعدیل مادۀ چهارم قانون منع پول‌شویی و جلوگیری از درآمدهای جرمی مخالف اند، خواهان عدم تعدیل آن از سوی حکومت شدند.

طرح تعدیل مادۀ چهارم این قانون که از سوی حکومت پیشنهاد شده بود، در جلسهٔ دیروز (دوشنبه) مجلس از سوی کمیسیون مالی و بودجه‌یی ارایه شد، اما با عکس العمل‌های تند شماری از نماینده‌گان روبه‌رو گشت.

قانون منع پول‌شویی در تاریخ 16 جون سال 2014 با اکثریت آرا از سوی ولسی جرگه تصویب شده بود.

ولسی جرگه این طرح را به حکومت فرستاده بود و حکومت برخی تعدیلات را در آن آورد که طرح تعدیل مادۀ چهارم نیز در آن شامل بود.

در مادۀ چهارم این قانون آمده است که پس از سال 1381 تمام اموال منقول و غیرمنقول باید بر بنیاد همین قانون بررسی شوند.
اما حکومت در زمان عملی‌شدن آن تعدیل آورد و پیشنهاد کرده که این قانون باید از سال 1392 بدین‌سو عملی گردد.

ولسی جرگه نظرهای گوناگونی در این باره داشتند. ظاهر قدیر، معاون نخست ولسی جرگه طرح تعدیل حکومت را به رای‌دهی گذاشت که با اکثریت آرا از سوی اعضای مجلس رد شد.

دلیل نماینده‌گان برای رد این طرح این بود که در ده سال گذشته پول‌های زیادی به افغانستان آمده و از سوی بسیاری‌ این پول‌ها چپاول شده است. به همین دلیل، باید این قانون از سال 1381 عملی شود؛ با این حال حکومت در سدد لغو این قید زمانی است.

محمد عبده، یکی از اعضای مجلس دربارۀ تعدیل این مادۀ قانون می‌گوید که اگر مجلس مهر تأیید به تعدیل این قانون بزند؛ در حقیقت به چور و چپاول‌های 13 سال گذشته مشروعیت بخشیده است. - Read More at طرح تعدیل مادۀ چهارم قانون منع پول‌شویی 
مخالفت مجلس با تعدیل قانون منع پول‌شویی

0 Comments:

Post a Comment

<< Home