Saturday, May 16, 2015

چشم دید زین الله از حملهء خونین بر مهمانخانهء پارک پلیس - رادیو آزادی

زین الله یکتن از زخمیان رویداد اخیر مهمانخانه پارک پلیس در کابل می گوید در نخستین دقایق پس از زخمی شدن به خانمش زنگ زد و گفت که مرا ببخش شاید دیگر هرگز به خانه برنگردم.

از زین الله خواستم تا ازچشم دیدش در شب حادثه برایم قصه کند:
" هفت ونیم شب وقت صرف نان شب شده بود، یک بچه جوان داخل شد ویک مقدارنان را گرفت وپهلوی خارجی ها نشست بعد ازآن که نان خورد برخاست وتفنگچه اش را کشید درکمرش شاجورهای مرمی بود ومرمی هایش را تبدیل میکرد، درقدم اول همان خارجی های را که اتباع ایتالیا بودند بالای شان شلیک کرد وبعداً طرف ما آمد وشلیک کرد وسه تن ازدوستانم شهید شدند. "

زین الله میگوید، پس ازآن یک گلوله به سینه ودوگلوله دیگربه پاهایش اصابت کرد به زمین افتاد و در حالیکه اضطراب تمام وجودش را فرا گرفته بود به سختی نفس میکشید.

وی میگوید که، فرد مهاجم یک تن بود، لباس سیاه ومرتب به تن داشت وریش اش را نیزتراشیده بود:
" یک بار شلیک کرد پس دوباره به دهلیزبرآمد صدا یش را میشنیدم که میزها وچوکی ها را درراه زینه که درمنزل دوم بود می انداخت تا پولیس ها داخل آمده نتوانند. دوباره برگشت وهرنفری را که میخواست چک میکرد وخودش را مطمین می ساخت که ازبین رفته یا نرفته، کسانیکه نفس میکشیدند بالای شان دوباره شلیک میکرد. "

بر اساس گزارش ها در حمله طالبان بر هوتل پارک پالیس در منطقه کلوله پشته شهر کابل 15 نفر ملکی افغان و خارجی کشته شده و تعداد دیگر زخمی شده اند.
حمله شام چهارشنبه بر این هوتل زمانی صورت گرفت که ده ها تن برای اشتراک در یک محفل فرهنگی و هنری در این هوتل جمع شده بودند.
گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و در خبرنامه شان گفته اند که در این رویداد یک مهاجم سهم داشته و تعداد زیادی از مهمانان در این حمله کشته شده است.

زین الله میگوید که سه تن از همکارانش که با وی در یک میز نشسته بودند همه کشته شدند:
" زمانیکه از دهن دروازه شروع کردند فهمیدم که طرف من میآید از بغلم زیاد خون میآمد، بازخون ها را گرفتم، خون ها لخته شده بود درروی خود لخته های خون را ماندم درچشمانم ماندم، آمد وقتی دید که دوستانم کشته شدند مرا سیل کرد فکرکرد که درچشمانش و رویش فیر کردیم و از بین رفته، باز رفت. "

وی میگوید زمانیکه به چهار اطرافش می نگریست که همه جا را جسد های بیجان و خون گرفته تصور نمیکرد که باز به زنده گی اش ادامه دهد زیرا کاملاً ناامید شده بود:
" زمانیکه شخص انتحار کننده رویش را آن طرف میکرد من بند تنبان خود را بازکردم وپایم را بسته کردم، درروی سینه ام که مرمی اصابت کرده بود ازطرف دیگربرآمده بود بازبخاطری که خون ضایع نشود انگشتانم را به جای که مرمی خورده بود فروبردم. امید زنده گی را نداشتم برای خانمم زنگ زدم وگفتم که اگر زنده بودم دوباره شما را خواهم دید واگرنبودم ازبچه هایم مراقبت کن."

زین الله میگوید که دوساعت پس ازوقوع این رویداد نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و در این مدت محافظین مهمانخانه پارک پلیس برای دفاع از جان مهمانان این مهمانخانه هیچ خبری نبود.
مقامات امنیتی این رویداد را مشابه به حمله مهاجمان بر هوتل سرینای کابل که در شب سال نوسال 1393 رخ داد میخوانند.
سازمان عفو بین المللی یا امنستی انترنشنال می گوید، که حمله بر یک هوتل در قلب کابل نشان می دهد که طالبان به زندگی انسانها هیچ ارزش قایل نیستند.

زین الله از رهبران حکومت وحدت ملی میخواهد تا در خصوص جلوگیری ازتلفات افراد ملکی اقدام نمایند و با کسانیکه به زنده گی انسان ها حرمت قایل نیستند هرگز از در مصالحه پیش نیآیند. - Read More

 چشم دید زین الله از حملهء خونین بر مهمانخانهء پارک پلیس

0 Comments:

Post a Comment

<< Home