Tuesday, December 16, 2014

نیروهای طالبان دو روستا در شرق افغانستان را تصرف کردند

مقام‌های محلی در ولایت کنر در شرق افغانستان می‌گویند که نیروهای وابسته به گروه طالبان صبح امروز با در هم شکستن مقاومت ساکنان محل، وارد دو روستای این ولایت شدند و بیش از سی خانه را به آتش کشیدند.

روز گذشته مقام‌های پلیس در ولایت کنر گفته بودند که صدها نفر از گروه طالبان به روستاهای ولسوالی دانگام این ولایت حمله کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها روستاییان این منطقه که خانه های شان از سوی طالبان محاصره شده بود، در مقابل افراد این گروه می جنگیدند.

نعمت الله کریاب، خبرنگار بی‌بی‌سی در کنر می‌گوید که مردم محل سه شبانه روز با نیروهای وابسته به گروه طالبان جنگیدند و دلیل شکست خطوط دفاعی مردم این دو روستا، کمبود مهمات و نرسیدن کمک از سوی نیروهای دولتی بوده است.

این در حالی است که مقام‌های دولتی افغانستان امروز گفته بودند که نیروهای بیشتری به محل درگیری اعزام شده‌ و در حال پیشروی هستند. این مقامات همچنین از کشته شدن ۱۷ شورشی وابسته به گروه طالبان و زخمی شدن ۳۰ تن دیگر از آنها خبر داده‌اند.

اما آن گونه که خبرنگار بی‌بی‌سی در کنر می‌گوید نیروهای دولتی در حال حاضر به ولسوالی دنگام رسیده‌اند که حدود دو کیلومتر از روستاهای محل درگیری دورتر است.

او می‌گوید که این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارد و نیروهای دولتی برای رسیدن به این مناطق نیازمند به کارگیری نیروی هوایی هستند.
عبدالله نظامی، خبرنگار تلویزیون پشتوی بی‌بی‌سی نیز که به روستاهای محل درگیری رفته، می‌گوید که نیروهای طالبان، زمین‌های اطراف این روستاها را مین‌گذاری کرده‌اند.
از تلفات نیروهای دولتی تا هنوز جزییات دقیقی در دست نیست اما روز گذشته (دوشنبه) حبیب سید خیل، فرمانده پلیس کنر از کشته شدن دو سرباز ارتش افغانستان و زخمی شدن چهار تن دیگر از آنها خبر داده بود.
کنر در شرق افغانستان از ولایات ناامن است و با پاکستان مرز مشترک دارد.  More at BBC

0 Comments:

Post a Comment

<< Home