Sunday, November 30, 2014

رئیس جمهوری افغانستان عازم اروپا شد -- BBC

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان صبح امروز در راس یک هیات عالی رتبه دولتی برای اشتراک در کنفرانس لندن و نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو عازم اروپا شد.

براساس خبرنامه دفتر رئیس جمهوری افغانستان، آقای غنی و هیات همراهش امروز وارد شهر بروکسل، پایتخت بلژیک می‌شوند و آقای غنی در نشست وزرای خارجه ناتو سخنرانی خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان افزوده که آقای غنی فردا، سه‌شنبه برای سفر رسمی چهار روزه عازم لندن، پایتخت بریتانیا خواهد شد که در کنار اشتراک و سخنرانی در کنفرانس لندن، با دیوید کامرون، نخست وزیر، شهزاده چارلز، ولیعهد و مقامات کشورها و سازمان‌های بین المللی کمک کننده به افغانستان، دیدار و گفتگو خواهد کرد

در این خبرنامه آمده است که عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی، عبدالرشید راشد، سرپرست دادگاه عالی، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی، صلاح الدین ربانی، رئیس شورای عالی صلح و همچنین سرپرست های وزرای امور خارجه، مالیه، امور زنان و شماری از اعضای شورای ملی افغانستان رئیس جمهور افغانستان را در این سفر همراهی می‌کنند.

کنفرانس لندن قرار است که چهارم دسامبر برگزار شود. این کنفرانس که به میزبانی بریتانیا و افغانستان دایر می‌شود، قرار است که دولت وحدت ملی افغانستان دیدگاه و برنامه‌های خود را برای جامعه جهانی بیان کند.

در کنار آن جامعه جهانی نیز با توجه به برنامه‌های دولت وحدت ملی، کمک و حمایتهای خود برای افغانستان را اعلام خواهند کرد.  More

0 Comments:

Post a Comment

<< Home